اینفوگرافیک به چه معنایی میباشد و چه هدفهایی دارد؟
اینفو گرافیک به معنی رساندن اطلاعات ومطالب به طریق تصاویر است که برای مخاطب بسیار جالب و قابل فهم است. اینفوگرافیک ها اطلاعات وداده ها رو بصورت تصویری نشان میدهدکه هدف وتلاش انها دراختیار گذاشتن مطالب مهم و پیچیده بوسیله ی یک سری عوامل بصری و دیداری مانند نقشه و نمودار و…میباشد. تاپیام را به شیوه ای خلاصه وار و قابل فهم به مخاطب برساند.
————————————————
نیازمندی های هنر و فرهنگ
درج آگهی طراحان گرافیک اینجا کلیک کنید
—————————————————————-
چه افرادی به اینفوگرافیک ها نیازدارند؟ بطور معمول انسانها ازگذشته تاحال درپی روشی هستند که بتوانند پیامشان را بسهولت دراختیار مخاطب بگذارند و یا افرادی که میخواهند رزومه کاریشان را دراختیار کارفرما قرار بدهند نیاز به اینفو گرافیک دارند. همچنین کارخانه ها و شرکتهای اداری ودفتری که درنظر دارند با استفاده از اینفوگرافیک اطلاعات را دراختیار کارمندان و مهمانهایش قرار دهند و همچنین متخصصان تغذیه که اینفوگرافیک را روشی عالی برای طرز تهیه غذا با تلفیقی از تصاویر و اطلاعات برای مخاطبانش قرارمیدهند. همچنین کسانی که زندگی پرمشغله ای دارن ودنبال شتاب فهم پیامها هستن اینفوگرافیک مناسب انهاست.
طراح اینفوگرافیک چه کسی است؟ اولین فردی که از اینفوگرافیک استفاده کرد “کریستف شاینر” بود که با استفاده از اینفوگرافیک مسیر خورشید را ردگیری کرد توانست درسال ۱۶۲۶اینفو گرافیک را طراحی کند. اما بعدها فردی بنام “ویلیام پلیفایر” برای گسترده کردن روش اینفوگرافیکی تلاش مضاعفی کرد که پیام ها و اطلاعات خود را برای مردم زمانش با استفاده از اینفوگرافیک قابل فهم کند.
…………………………………………………..
نقش اینفو گرافیک در تبلیغات چطورهست؟ اینفوگرافیک نقش مهمی دربازاریابی داردکه با کمک تصاویر پیامهایی را تبلیغ میکند در واقع هرگرافیستی که میداند چه کاری میخواهد انجام بدهد میتواند از اینفو گرافیک استفاده کند. اینفوگرافیک شکاف بین بازاریاب و فروش را گرفته وبازاریاب از طریق اینفوگرافیک میتواند مطالب گسترده ای را برای مشتریهایش مهیا کند. اینفو گرافیک ها تا زمان طولانی در دوره های متفاوتی کاربرد داشته است و بطور مکرر به اشتراک گذاشته میشود.
اینفوگرافیک برای امر بازاریابی و تبلیغات بسیار کارساز است. اینفوگرافیک ها طرح بندی بسیار راحت و ساده ای دارد که میتواند سریع نظر مخاطبان را به خود جلب کند.
کاربرد اینفو گرافیک درچه نوع سایتهایی میباشد؟اینفو گرافیک درسایتهای مختلف کاربرد دارد. مانندسایت Easelly که در آن اینفوگرافیکهای مربوط به خود را طراحی میکند . وب سایت inforgraphic pics که همیشه اینفو گرافیک های خاص و نویی ارائه میدهد. سایت دیگری که اینفوگرافیک های زیادی دارد سایت Bestinforgraphic می باشد که دران از خلاقیتهای بارز و نو وتک در طراحی گرافیک استفاده شده است. سایت دیگری که سایت موثرتری برای سایر اینفو گرافیک ها میباشد سایت zanifesto می باشد.
قسمت تبلیغات وطراحی اینفوگرافیک : بطور یقین هرپیج و هر سایتی و یا هرکانالی به نوبه خود برای به مقصد رساندن اطلاعات و پیامهای گسترده و تبلیغات خود به ابزاری بنام اینفوگرافیک نیازدارد؛ که بتواند اطلاعات مبهم و نوشتاری که بصورت متنی و مفهومی خسته کننده است را برای مخاطب درقالب اینفوگرافیک بصورت بصری وتصویری در قالبهای نمودار وچارت یا تصاویر جذاب بکاربرد تا مخاطب جذب آن شود واین کار مستلزم استفاده از پدیده ای بنام اینفوگرافیک می باشد. درواقع هدف ما مشتری مداری و جلب نظر مشتری می باشد و اینکه اینفوگرافیک، را با استفاده از پوسترهای جذاب و خاص و جالب و قیمت مناسب ، بصورت تضمینی وکیفیت بالا ودرخشان برای مشتریهای عزیزخود طراحی کنیم. تا شما مشتریان عزیز به هدف خود درسایت یا پیج خود که برای جلب مشتری تان میباشد؛ برسید. فقط یک بار با ما امتحان کنید و طعم موفقیت را بچشید و برای همیشه مشتری دائمی ما شوید. ما سعی و تلاش خودرا براین داریم تا بتوانیم خواسته ی مشتریان عزیز را اجابت کرده ورضایتش را جلب نماییم. با ما تماس بگیرید تا خدمت خود را به نحو احسنت انجام دهیم. توجه کنید درواقع ، اینفوگرافیک ابزاری می باشد که صددرصد ، میتواند کیفیت و جذابیت سایت یا کانال شمارابالا ببرد و درامر تبلیغات و بازاریابی شما برای محصولاتتان وعرصه تولیداتتان بسیار موثرعمل کند وشمارابه مرز موفقیت برساند. معمولن بدون استفاده از طراحی اینفوگرافیک ،حتمن هر پیچ یا سایتی به مشکل برمی خورد ؛ ونمی تواند انطورکه شاید و باید اطلاعات مبهم و پیچیده خود را به مخاطبان وکاربرانش برساند و یا مخاطبان را جذب کند. درواقع طراح اینفوگرافیک هدفش ان است، که بتواند تصاویر بصورت رنگهای جذاب و تصاویر قابل فهم برای کاربران و مخاطبانش به عرصه نمایش بگذارد. مقوله رنگ برای خود بحث جدی و اصولی دارد ، بطوری که طراح گرافیک حتمن باید اطلاعاتی را درمورد رنگ بداند که از رنگهای مناسب برای طرح خود استفاده کند. مثلن از رنگهای مکمل برای امرطراحی اینفوگرافیک استفاده کند. به عنوان مثال رنگ زمینه بنفش و متن زرد باشد؛ یعنی رنگها مکمل همدیگر باشند و وحدت و یکپارچگی در تصاویر ومتون واطلاعات باشد. طوری که بتواند این نوع اینفوگرافیک درذهن مخاطب نقش ببندد و مفاهیم را به سهولت متوجه شود. طراحی اینفوگرافیک دراصل از یک سری تصاویر نمادین و چارت ها ونمودارها و رسم هاو شکل ها والبته ؛یکسری رنگها و قالبهایی بهره می برد که هدفش ان است که مطالب خسته کننده وپیچیده رادرذهن مخاطب بگنجاند و یک سری اطلاعات را بسهولت، دراختیار کاربرانش قرار بدهد.
طراحی اینفوگرافیک درچه نوع سایتهایی رواج دارد ؟
معمولن همه انواع سایت ها وپیج ها برای به ثمررساندن موضاعات خود به طراحی اینفوگرافیک و همچنین تایپوگرافیک نیازدارند. ازجمله سایتهای اموزشی و ورزشی، پزشکی ،دولتی، علمی و رسانه های تصویری وپیج های اینستاگرام ، سایتهای مذهبی و اجتماعی و فرهنگی و همچنین سایتهای هنری ، درسی وهمچنین مسابقات اموزشی مذهبی وعلمی به طراحی اینفوگرافیک برای تبادل اطلاعات و پیامها و تبلیغات محصولات خود نیازدارند. همه این سایتها وکانالها و رسانه هایی که اسمشان در مطالب بالاذکرشد به نوعی طراحی اینفوگرافیک لازمه ی کار انها می باشد. به عنوان مثال طراحی اینفوگرافیک نقش بسیار مهمی را در اینستاگرام ایجاد می کند به این نحو که فعالان اینستاگرام با استفاده از گرافیک ها وتصاویر و فیلمها ، بازاریابی و تبلیغات محصولات خودرا عرضه می کنند و همچنین اینستاگرام بواسطه اینفوگرافیک بسیار موفق عمل کرده است و بسیاری از مخاطبان وکاربران و دنبال کننده ها را به همراه داشته است. درواقع هدف این است که بدانیم اینفوگرافیک توانسته نقش خود را بسیار موفقیت امیز به همراه داشته باشد. همچنین نقش اینفوگرافیک در تلویزیون بسیار مهم است. تلویزیون تبلیغات را به صورت تصویری، به همراه پیامها وداده هایش نمایش می دهد و این امر باعث می شود که مخاطب جذب تبلیغ شده و زودتر مطلب را متوجه شود، بدون انکه درگیر پیامهای پیچیده و مشکل شود به سهولت درذهنش نقش میبندد. در واقع در مسابقات که در تلویزیون برگزارمی شود از اینفوگرافیک به این صورت استفاده میشود که یک سری سوالات را دررنگ بندیهای مختلف همراه نمودار و تصاویر و اعداد نشان میدهد تا شرکت کننده مسابقه بتواند سریعتر جواب سوال را پیداکند ویا استرس کمتری را حس کند. همچنین سایت های ورزشی که فواید ورزش را درقالب تصاویر و شکلها ؛ رنگها می امیزد تا دنبال کننده یا علاقمند به امور ورزشی بتوانند مفاهیم را زود تر تفسیر کند و مورد استفاده عملی خود قراردهد. همچنین تولیدکنندگان کفش ، مواد غذایی و بهداشتی ؛ تولیدکنندگان اثرات هنری و اموزشی از طراحی اینفوگرافیک بهره می برند تا به سهولت بتوانند مطالب و دست نوشته های کتاب خود را در دل تصاویر و سیستم رنگی وزمینه های جذاب و خلاقانه بکار برند که هم مشتری از ان احساس رضایت کند و هم خیال خودشان از بابت فروش و بازاریابی محصولاتشان راحت باشد.
کاربرد اینفوگرافیک ، در تلویزیون و رسانه ها :به طور معمول طراحی اینفوگرافیک درتلویزیون به عنوان رسانه ی تصویری نقش مهمی در رساندن اطلاعات و پیامها بصورت تلفیقی از تصاویر و متن ها دارد. تبلیغاتی که همیشه و سرساعت معینی برای بفروش رفتن محصولات خود بهره می برند و همچنین امار مرگ و میر یا ازدواج را در قالب رنگ و زیرنویس و همچنین هشدارهای مراقبتی برای در امان ماندن از بیماریها و ویروسها را، درقالب تصاویر و نمودارها یا خطها و رنگها برای بیننده ها ومخاطبان خودش به نمایش میگذارد؛ تا به هدف خود که تفهیم مفاهیم درذهن مخاطب است برسد. همچنین اینفوگرافیک برای دانشجو یا استاد و کسانی که کارپژوهشی و علمی انجام می دهند؛ برای اینکه مطالب سخت ، خشک و نامفهموم درکش را برای کاربران و مخاطبانشان بسهولت انجام می دهد ؛ به این ترتیب بیننده مطالب می تواند اطلاعات و پیامهایی را که مشاهده می کند درک کند. بطور واقع، اینفوگرافیک نقش مفید و ارزشمندی در اجرای تصمیمات و انجام طرحها درقالب تصاویر و چارت و نمودار و خطهای اطلاع رسان دارد؛ تا بتواند پیام خود را به مخاطبان وکاربرانش برساند و هدف خودرا بنوعی عملی کند.
نقش اینفوگرافیک بر افراد روانشناس وسایر عوامل وکارگزاران :درواقع افراد روانشناس از روش اینفوگرافیک برای توزیع روشهای درمانی و روانشناسی و فهم مطالب برای مراجعان و دانشجویان درقالب نمودارها و تصاویر و متنهای کوتاه بهره می گیرد و همچنین برای عواملی مانند رشد درمان و پیشرفت بیماری و شاخه های درمان در قالب تصاویر و متون بهره میگیرد. همچنین اینفوگرافیک برای عوامل وکادر پزشکی بسیار کاربردهای زیادی دارد که باعث میشود مطالب درقالب تصاویر ومتون جالب توجه و قابل فهم برای مخاطبان باشد و حتی شرکتهای دولتی و خصوصی برای تولیدات محصولات خود نیاز مبرم به اینفوگرافیک دارند. درواقع هدف اینفوگرافیک دادن یک نوع وحدت و ساماندهی میان موضوعات و اطلاعات پیامهای مورد نظر و چند بعدی شدن پیامهااست، بصورتی که مخاطبان وکاربران شما توان دیدن اینفوگرافیک شما را داشته باشند. مراحل بعدی مراحل رنگ ولعاب های شکلها وتصاویر برای اطلاع رسانی وگردش دهی داده های موجودمی باشد؛ که عامل بسیار حیاتی و ارزشمند برای هدف شما می باشند. حتمن باید در مورد ان مشورت صورت بگیرد. زیرا بسیار حساس و مهم است. بطور مثال وحدت میان رنگها و زمینه و تصاویر باید حفظ شود؛ در غیر اینصورت باعث زدگی مخاطب و کاربر می شود. برای مثال پس زمینه های روشن تر بیشترموجب دیدن پیامها و تصاویر می شود و نظر مخاطبان را به خود جذب می کند. ولی اگر رابطه میان رنگ و تصاویر و پس زمینه ها حفظ نشود و با هم درتضاد باشند باعث کاهش دید و توجه کمتری از طرف مخاطبان می شود.
فرق میان عملکرد تایپوگرافیک واینفوگرافیک چیست؟ معمولا در تایپوگرافیک عملکرد به این صورت است که باید طوری حروف و کلمات را قراربدهیم که وقتی مخاطب ما درحال خواندن مطالب می باشد گیج ومبهوت نباشد و بتواند راحت درذهن خود انچه را که متوجه شده تصورکند و راحت ان را درک کند، در واقع اینفوگرافیک بحث بسیار گسترده تر و پیچیده تری نسبت به تایپوگرافیک دارد. هرچند که اینفوگرافیک معمولن هدفش علاوه بررساندن اطلاعات و نوشته ها وداده های اماری خود از تصاویر و خطوط مورد نیاز و چارت ها و نمودارها و هرعامل دیگری برای ثبت اینفوگرافیک خود بهره می گیرد. اینفوگرافیک وسیله و روش حائض اهمیت برای بیان مسائل پیچیده و مبهم می باشد تا انها را در راستای مفهوم سازی اسان و قابل درک وملموس شده دراختیار دیگران و مطالعه کنندگان بگذارد درواقع اینفوگرافیک اطلاعاتی را فراتر از یک دیاگرام پیامی شامل میشود.
نوشته شده در چهارپیچ: تمام حقوق محفوظ است.