ارتباط با هدف کسب نتیجه

نوشته در گروه مهندسی دیوار صنعت

کپی با ذکر منبع بلا مانع است

 

ارتباط با هدف کسب نتیجه

چالش امروز مدیران آگاهی از نحوه بهره برداری از رسانه های مختلف و به کار گیری آنها در جهت تاثیر گذاری اثر بخش بر عموم است.

خلق هویت

هویت شرکتی چیزی است که سازمان را به راحتی در نظر عموم و در داخل صنعت قابل شناسایی، و موقعیت آن را در بازار تثبیت می کند. اگر بودجه شما اجازه می دهد، برای هویت از خدمات یک طراح یا مشاور استفاده کنید.

قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد آرم شرکت ، نظر افراد موثق خارج از سازمان را جویا شوید.

بررسی تصویر

نوع هویت شرکتی که برای خود انتخاب می کنید بر برداشت افراد از سازمان شما تاثیر می گذارد. تصویر صحیح به همین ترتیب، تصویر نادرست پیام نامطلوبی را به کارکنان و عموم مردم منتقل می کند. حالت ایده ال این است که هویت شرکتی تاثیر بصیری داشته باشد. مثلا با کمک یک آرم زیبا و با استفاده از رنگ. قبل از ارائه توضیحات لازم برای طراحی یک هویت جدید، در مورد تصویری که می خواهید منتقل کنید به دقت تصمیم بگیرید و از تایید و موافقت همکاران اطمینان حاصل کنید.

تغییر هویت

هر سازمانی از یک هویت مشخص- یعنی نحوه برداشت دیگران از آن- برخوردار است، اما بسیاری از آنها در مورد این هویت بی برنامه عمل می کنند. اگر شما نیز چنین عمل می کنید، باید بدانید که نسبت به یک ابزار قدرتمند و جذب نیرو بی توجه هستید. برای خلق یک هویت شرکتی موثر باید ابتدا در مورد هدف و استراتژی اصلی و تصویری که می خواهید منتقل کنید به دقت تصمیم بگیرید.

وب سایت شرکت های بزرک را چک کنید تا بفهمید دیگران چه می کنند.

 

استفاده از وب سایت ها

وب جهانی یک منبع اصلی اطلاعات شرکتی است و اغلب اخبار مربوط به محصولات و خدمات را ارائه می کند . هر کسی می تواند سایتش را به دلخواه طراحی کند اما بهتر است نکات زیر را در طراحی سایت مد نظر قرار گیرند:

  1. افراد حرفه ای همیشه بهتر می توانند کار طاحی وب سایت را انجام دهند. از آنها بخواهید صفحات مقدماتی را در حداقل مقدار ممکن در نظر بگیرند: دشواری رفتن از صفحه ای به صفحه دیگر آزارنده و وقت گیر است و موجب می شود که بازدیدکنندگان از مراجعه به سایر صفحات مایوس شوند

  2. اگر با یک طراحی اثر بخش برخورد کردید، بلافاصله عناصری که در آن جلب توجه می کنند را کپی کنید یا انها را به نحوی که برای سازمان شما قابل استفاده باشد تغییر دهید.

  3. مراقب عادات بدی مانند استفاده بیش از حد طرح های گرافیکی باشید. این کار سرعت دسترسی به سایت شما را کاهش می دهد.

استفاده از آرم بر روی محصولات

آرم متمایز کوکاکولا وبه کار گیری رنگ های قرمز و سفید بر روی بسته بندی ها موجب تشخیص فوری این محصول می شود. این هویت قوی عامل مهمی در معرفیت جهانی کوکاکولا بوده است.

بهره برداری از هویت

وقت در مورد هویت به نتیجه رسیدید، کلیه طراحی ها را طوری به کار بگیرید که همگی یک پیام واحد و منسجم را منتقل کنند. رای تاکید بر روی تصویر سازمان می توانید هویت خود را بر روی اسناد داخلی نیز منقوش کنید. مطمئن شوید که هویت شما در کلیه رسانه های ارتباطی هماهنگ است. گاه لازم است هر چند وقت یک بار در نحوه بهره برداری از هویت شرکتی تجدید نظر کنید تا مطمئن شوید که برداشت ها با نیاز استراتژیک شما مطابقت دارند.

استفاد از روابط عمومی

همه مدیران باید تاثیر عمومی اقدامات خود را بررسی کنند. روابط عمومی اصطلاحی است که برای توضیح شیوه انتقال موضوعات و پیام ها میان سازمان و عموم مردم به کار می رود. روابط عمومی را به صورت داخلی انجام دهید یا افراد متخصص را برای این کار استخدام کنید.

از کارمندان روابط عمومی بخواهید موقعیت های دشوار رسانه ای را رفع و روجوع کنند.

هنگام برخورد با یه روزنامه نگار متخاصم خونسردی خود را حفظ کنید و چیزی نگویید که روابط عمومی خوب شما را خدشه دار کند.

تقویت وجهه سازمان

حسن شهرت هر سازمان یکی از دارایی های بسیار مهم و حیاتی آن است. نقش اصلی روابط عمومی ایجاد و افزایش حسن شهرت و محافظت از آن در برابر آسیب های احتمالی است. متخصصین روابط عمومی طبق برنامه ای کار می کنند که با استراتژی کلی و بلند مدت سازمان در ارتباط است. آنها تکنیک های خاصی را برای تکمیل فعالیت های تبلیغاتی هزینه بر به کار می گیرند و آگاهی عمومی را افزایش می دهند. موثرترین تبلیغات تعریف و تمجیدهای شفاهی است، این نوع تبلیغات مجانی باید یکی از اهداف اصلی روابط عمومی باشد.

اگر اخبار بدی شنیدید، واقعیت را بپذیرید و دیگران را نیز به قبول آن تشویق کنید.

کار با روابط عمومی

در شرکت های کوچک ممکن است بخش روابط عمومی توسط مدیر یا کارکنانی اداره شود که لزوما تخصصی در رسیدگی به مسائل مطبوعاتی یا تبلیغاتی ندارند.

در سازمان های بزرگ تر وجود ادارات روابط عمومی داخلی ، به ویژه برای پاسخ گویی و ارتباط با رسانه ه و گروه های ذی نفع ، اجتناب ناپذیر است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

چهار × 5 =